måndag 10 november 2008

Ibland blir de bara så...

Har funderat rätt mkt dom senaste dagarna..
Inte på nåt speciellt egentligen.
Men ja har funderat rätt mkt på mitt liv, hur de har sett ut, hur det ser ut nu o hur de kommer se ut i framtiden..

När ja va ung eller yngre kanske man ska säga, runt 14-15 så va ja en sådan tjej som inte riktgt visste vad hon ville med livet.
Jag va hon som umgicks med fel folk, hon som inte gjorde annat än att dricka hembränt på helgerna.
Jag va hon som funderade väldigt mkt.
Jag va hon som ofta va lessen för att folk missuppfattade saker hon sa eller gjorde.
Jag va hon som ofta grät när hon va själv..
Jag va hon den känslosamma tjejen som tog åt sej av allt folk sa...
Åren gick o de gick upp o ner..
Vissa år bättre än andra.
Dom värsta åren va dom när mina vänner försvann..
Den dagen dom valde att lämna denna jord så tog dom en del av mitt hjärta..
Mitt hjärta brast o de förändrade hela mitt liv...
Det förändrade min syn på så mkt.
När allt där här onda hände så va ja på väg upp på min stege, ja hade börjat på frisör akademin o skulle snart ut i arbetslivet..
Men de är svårt att gå framåt när så många har tagits ifrån en.
Jag tog helt plötsligt ett steg ner..

Idag kan ja kolla tillbaka på mitt liv o känna skam..
Skam över hur ja bar mej åt framför mina föräldrar, som såg hur ja förvandlades till nåt ja inte va..
Skam inför min farmor o inför resten av släkten o familjen..
Men ändå så är ja glad..
För ja fick chansen att förändras, chansen att växa upp o bli den ja är idag..

Klart ja gör misstag även idag, men ja kan stå för dom på ett annat sett.
Ja har även lärt mej att livet handlar om att ge o ta.
Jag har lärt mej att vara ärlig o stå för vad ja tycker o tänker..
Okej de sårar folk ibland, men alla som känner mej vet att ja är konflikt rädd o aldrig med flit skulle starta ett bråk eller osämja..
För det är inte jag...

Idag kan ja även sitta här o vara stolt över mej själv..
Jag var tjejen som gjorde dumma saker o som umgicks med fel folk..
Men hey kolla var jag är idag!
Jag har tagit mej upp i karriärsstegen o ja har aldrig trivts bättre på ett jobb.
Och ja har hittat kärleken i mitt liv.
Jag har träffat en kille som älskar mej o som får mej att känna mej trygg.
En kille som gör mej till den lyckligaste tjejen på jorden:)
Jag älskar dej Johan!

Och sen har vi vänner, både dom ja har nu o dom som har passerat..
ALLA har på nåt sett gjort en stor inverkan på mitt liv.
Många har suttit i många timmar med mej o diskuterat livets frågor, många har man kanske bara festat med, men alla har på nåt sett lämnat ett litet spår av sej själva..
Och ja är evigt tacksam för det:)

I love you all...

Vet inte var allt de här kom ifrån and it make´s no seense men de va skönt att skriva av sej iallafall:)

*love*

4 kommentarer:

Jennan sa...

Du gör nog en stor inverkan på andras liv med,mest positva för du är alltid så glad.Försöker se det positiva i livet,det är det jag saknar mest med dig.Du fick mig att må bra många ggr,när jag kände mig nere..O det som hände när du bodde här är nåt jag inte tänker på längre,O hoppas att du inte gör lr..

Jag är glad för din skull att du har börjat säga ifrån,det behövde du till vissa.
kram på dej / Jenny

Unknown sa...

jag älskar dig med kära lissan =) du är en riktigt bra vän, och jag är väldigt glad över att vi blivit så nära. pussar!/gussie

Sandra sa...

Du är en ljusglimt i mitt liv med och har på sistone lyst upp väl! Fortsätt i samma bana så kommer du långt! Kram

Lisandra sa...

Tack för era fina ord, de värmer:)
O nä Jenny ja tänker inte heller på de längre. de va då de..
Nu ser vi framåt:)
puss på er