tisdag 3 februari 2009

Nu får det faktiskt vara nog...

Vill bara klargöra e sak för vissa.. okej!
Från o med nu behöver ingen bevära sej med att fråga mej om klippning hemma..
Är så trött på folk som bara tjatar o utnyttjar mej..
Jag jobbar som frisör 10-19, 5 dagar i veckan och tro mej de räcker..
Det är ett yrke precis som vad som helst annat, men det tror ja inte alla riktigt fattar, folk tror att bara för att mitt jobb är som frisör, så ska hela mitt liv kretsa kring hår. Men så är inte riktigt läget, visst ja älskar mitt yrke men det är mitt yrke o ja gör de ja älskar 8 timmar om dan o de räcker.
Jag kan bara inte fatta folk som ringer o tjatar på mej, hallå ja har oxå ett liv.
När ja kommer hem kl 20.00 på kvällen så vill ja bara äta, titta på tv o bara umgås med min sambo..
Ska de va så svårt att fatta??
Jag vill oxå ha ett privat liv..
Och de värsta av allt är när folk ringer o säger.. hej, vill du tjäna lite extra pengar o klippa mitt hår??
Hallå, ja jobbar heltid, ja tjänar bra, ni behöver inte oroa er över min ekonomi, för de e så vissa av er får de att låta, att de e posetivt för mej att klippa er för att tjäna pengar men va de handlar om är att det är billigt o bekvämt för er..
Ja e inte helt dum i huvet serni..

Så nu är det så att vill ni komma till mej för att klippa er, för att ni är nöjda med mitt jobb, ni kan från o med nu komma in till mitt jobb i lkpg 013- 12 11 80.
Och till ni som inte kommer komma dit o klippa er, er har ja då avslöjat o ja kommer längre inte kalla er mina vänner, för ni har antagligen bara utnyttjat mej...

Som sista rad vill ja bara säga till min familj som läser här ibland att ja inte menar er.
Och som min familj räknar jag, Johan,mamma,Niclas,Sannie,Linus,mormor,morfar,farmor o farfar..
That´s it
Och min familj är ju självklart min pappa oxå för er som undrar varför ja inte nämnde honom men de e bara för att han e rakad, så liiite svår att klippa haha:)

Go kväll på er..

*love*

6 kommentarer:

Jennan sa...

Bra gumsan säg ifrån!!! Jag tror minsann tjejen har blivit tuffare på sista tiden hehe...Bara bra...Men jag måste oxå säga att du är en jävla bra hårfrisörska,har alltid varit nöjd med dig..
kramis

Jennan sa...

ps kan du komma o klippa mig här i götet;-)

K sa...

De är rätt, jag förstår dig till 100% Men de visste du ju redan ;)

Sandra sa...

U go girl! Fritiden är helig och då ska man göra annat. Får ta en tur till Linköping snart och kika in tror jag! =)

The One and Only sa...

Men nu ska du ju inte va sån där.. är väl klart att du ska jobba hemma på fritiden oxå... Det förstår du väl haha...
Näedå.. jag förstår dej fullt ut... Är ju en sak o klippa sin famlilj på fritiden... men sen kan det ju räcka... annars blir det ju ingen fritid för dej alls ju...

Tjupp

Charmed sa...

Bra där Lissan...
Snart ses vi.. Tiden rullar på. tjohoo..