söndag 15 november 2009

God morgon

Sitter här med en varm kopp kaffe o bara har de skönt:)
känns skönt att vakna o känna sej pigg för en gång skull, är jämt så trött nu för tiden! Men idag har vi lite o fixa med o då måste man ju va pigg o allert:)

Ja de går oftast ett par dagar mellan mina blogg inlägg, men de e just för att ja oftast e så trött så att ja inte orkar skriva nåt plus att ja inte har så mkt att skriva om just nu.
Gör ju inte så mkt mer än att jobbar o är här hemma o grejar.
Men idag kommer Elin o hennes gulliga son Wilmer hit på besök, ska bli kul, nu va de ett par veckor sen vi sågs, så Wilmer har säkert växt en massa den lilla gullungen:)
Annars ska vi mest hålla på i huset, börja rensa på allt som hamnat i gästrummet, så vi kan inreda där inne nån gång:)
Just de, igår va vi o titta på golv in till tvättstugan, det är dags för en renovering på den och vi hitta ett kanon fint golv:) kommer bli en läcker tvättstuga, kanske blir kul o tvätta nu:)

På mitt förra inlägg så fick ja en kommentar från nån som är anonym, och den personen verkar veta vem ja e o måste du veta hur sjukt nyfiken ja är... så vem är du anonym??
Iallafall så skrev den här personen o fråga om ja verkligen räknade rätt i mina veckor, hur långt gången ja e i graviditeten.
Och de trodde ja att ja gjort men har nu kommit på att ja kanske inte gjort de!
Så nu undrar då ja, till er som vet hur e de där är, hur ska ja räkna?
Nu är ja i 20+4 är ja då i v 21??
Eller hur blir de? för på onsdag blir de ju 21+0 för mej, men går ja allså in i v 22 då??
E väl kanske inte så viktigt egentligen, men kan ändå alltid va bra o veta:)

De va allt för mej idag:)

Ha en fortsatt trevlig helg:)

xoxo

1 kommentar:

Ida sa...

Jag var den anonyma som skrev om gravveckorna, och de e klart ja vet vem du är.. (men har inget med cigginlägget o göra)

Jag bara tänkte att de vore kanske roligare för dig att räkna rätt.. Så blir det inte fel på slutet när bebis kommer. Men du har rätt, det är inte så viktigt hur man räknar iofs.

När du gått 20 + 0 veckor tex.. Då har du gått 20 fulla veckor och är mitt i graviditeten. Så per automatik så går du in i vecka 21 då.
Så är du 20+4 är du i vecka 21 inte vecka 20..
Jag är tex 18+2.. vilket betyder att jag är i v 19.. Alltså två veckor och två dagar efter dig.

Kanske låter krångligt det där, men så fort du börjar på en ny vecka tex 21+1 så har du ju gått 21 veckor redan och är alltså på väg in i vecka 22.
Så hoppa fram en vecka i din graviditet nu för du är i vecka 21..

Lycka till med den lill*
//Ida