onsdag 2 juni 2010

Sommar o sol

Idag vaknade vi tidigt här hemma, klockan sju vaknade Milo o ville ha lite mat! Efter att han ätit så fick han somna om i vagnen, för ja va sugen på en promenad, så de vart ett varv i spåret samt att ja gick en liten tur runt om här på ryttarhagen oxå:) Så himla underbart skönt de va att gå ut o gå så tidigt, solen sken o de va jätte varmt o skönt ute:) Mötte mkt folk som va ute o gick oxå, fler än jag som njöt av en promenad.
Väl hemma så satte ja på kaffe o gjorde frukost, och hur mkt godare smakar inte de då efter att man motionerat lite?
Syster kom förbi en sväng oxå, hon så lite halv sleten ut (studentveckan) dom har väl typ festat 2 veckor på raken nu:) men på fredag är det dags då tar min lillasyster studenten:)!!!
Iallafall, efter frukosten så satte ja ihop soltältet med uv skydd som vi köpt åt Milo sen satte vi oss ute i trädgården, bäddade upp med täcken o mys i Milos tält så där låg han o sov så gott, medans ja låg i solen o läste en bok:) Snacka om att jag njöt:)
Idag har de ju verkligen varit helt underbart väder!
Johan valde oxå att sluta tidigare o de tyckte jag att han gjorde rätt i, så när han kom hem så la sej även han i solen.
veronica kom även förbi på en fika o lite babbel, och sen har hon ju aldrig varit här o kollat på huset!


Nu sover Milo för natten och snart även jag, ska bara ta en dusch efter att trampat på cykeln som i vanlig ordning.

Milo har varit på toppen humör idag, så skönt för igår va han verkligen jättedeppig efter sprutorna, han va lessen o trött:( han somnade halv sju igår kväll o sov ända till klockan sju imorse, då är man trött, plus att han sov typ hela dagen igår... min lilla skrutt!
Duschen o sängen va de ja...!!

xoxo

Inga kommentarer: