måndag 21 februari 2011

Lite smått irriterad

Har tagit upp det här förut... tror jag!

Men ja kan verkligen inte låta bli att störa mej på dessa hundägare ( menar såklart inte alla)
Jag menar dom som inte plockar upp hundbajs och dom som inte har koppel på sina hundar!
Jag blir galen, hur svårt ska det egentligen vara???

Precis utanför där ja bor har vi en cykel/gå väg där det alltid passerar mycket folk, även två dagis ligger längst med cykelvägen, så det är mycket barn som går där och ändå går folk med sina hundar där, UTAN koppel!!!!!!
Varför, kan nån svara på det?

Själv är jag hundrädd och såfort ja möter en hund som inte är kopplad så vill ja bara ställa mej stel som en pinne, blunda och hoppas på det bästa!

Berättar man det här för nån som själv har hund, så svarar dom bara, ja vet att inte min hund skulle göra nåt.
Då blir mitt svar NEJ det vet du inte, du kan inte vara 100 procent säker på det, och det spelar ingen roll vad du säger, den du möter kan fortfarande vara hundrädd och den personen känner ju inte din hund!!!

Om ni nu måste ha eran hund lös, åk då ut till nån skog där du vet att det inte är nån annan och då menar ja inte motionsspåret;)

Jag kan bli så arg på folk, jag tycker det är respektlöst att inte har nåt koppel på sin hund, så de så!
Sen får ni säga vad ni vill;)

Och en sak till, när snön försvann börja det ploppa upp en massa hundbajs som folk inte plockat upp... ÄCKLIGT!!!!

4 kommentarer:

Hella sa...

Jag har själv hund och tycker att man ska ha koppel på sin hund när man går i samhälle, jag har aldrig min hund lös förutom på vår tomt innanför staket. Man ska respektera att det finns dom som är rädda. Samma sak med folk som bara släpper fram sina hundar att hälsa, jag kanske inte vill hälsa bara för att hunden vill det?! Endel folk tänker inte!

Madde sa...

Jag håller med..
Jag är också hundrädd och tycker de är fruktansvärt irriterande..
borde vara lag på o ha hunden kopplad när man är ute o går..

Linda sa...

Jag har min hund lös där jag kan. Tex motionsspår. Men då jag möter folk får han gå tätt vid min sida just för att jag vet att folk kan vara skitskraja även att min hund må vara "världens snällaste". Är man hundägare måste man respektera folk som inte gillar hundar och inte tvärtom!

pindur sa...

haha jag var precis tvärtom när vi hade Jeltsin: Nej för faan klappa INTE hunden! :D förstår precis hur du menar, älskade verkligen min lille plutt och avgudar mammas och pappas men har ändå en grym respekt för andras hundar...