onsdag 22 juni 2011

Trotsålder

Är det detta som kallas trotsålder?;)


Milo har alltid haft ett jäkla humör och det kommer från mej, kan ja väl erkänna;)
Men senaste dagarna vet ja inte vad det varit med honom.
Han testar gränser hela tiden, och får han inte som han vill så brakar helvetet lös vill ja lova!

Han blir så arg att han bara kastar sej, tårarna sprutar och han blir högröd i ansiktet, Milos tålamod är lika med noll, han ilsknar till på en sekund!

Emellanåt känner ja mej hemsk, nej och aj aj är ord ja tycker ja använder jämt och ibland känns det som Milo tycker att ja är världens dummaste mamma som inte låter honom få som han vill!

Är det nån som vet nåt om trotsålder vid 16 månaders ålder?
Finns det ens nån sådan?

5 kommentarer:

Ida sa...

Det finns trots i alla möjliga åldrar.. Och endel barn trotsar mer än andra..
Milo är ju inne i en upptäckarfas samtidigt som han tror att han kan det mesta själv.. Då blir det nog många krockar på en gång..
Zelda var exakt så i den åldern.. Men de går över.. Låt honom bli arg och fortsätt sätta gränser gumman..

<3

i min lilla lilla värld sa...

Jag har än så länge klarat mig ifrån den sortens trots, men det kommer nog snart. Ser INTE fram emot det hehehe

Fia sa...

Jag hade 3:an innan men allt o alla har ju 4 så då måste jag ju också ha den hahaha.Sen igår läste jag på aftonbladet att det spekuleras om en 4 i slutet av sommar...typiskt!

carola sa...

haha det känns igen här fast lisa är 2½ år snart.
Jösses vilken envis donna undrar just vem hon brås på:)

Trevlig midsommar goa du

amanda sa...

sv: nej den här gången blir det en överraskning ;D