lördag 22 oktober 2011

Frågor och svar!

1. Hur lång är du och vad är din målvikt?
Jag är 1,70 cm lång och ja vet inte riktigt vad min målvikt är.
Jag kan inte säga att jag ska tex väga 57 kg för ja vet inte hur ja ser ut om ja väger 57 kg, kanske inte alls skulle trivas med det!
Så jag kör på tills jag känner mej nöjd och så länge jag är nöjd och kan ha kläder som ja vill ha så struntar ja i vad det står på vågen.

2. Om du får önska tre saker, vad skulle det vara?
Oj detta är ju typ världens svåraste fråga, kan man verkligen nöja sej med bara tre?
För det första så är det ju helt klart att Milo alltid ska finnas i mitt liv och att min familj alltid ska må bra och att dom vi förlorat kunde komma tillbaka!
För det andra så önskar ja lycka i min familj, vi har gått igenom alldeles för mycket senaste tiden
och för det tredje så skulle det inte va så himla dumt med några miljoner på kontot, men det skulle mer vara ett plus i kanten.
För i det stora hela så är familjen viktigast och ja vill bara att alla ska få må bra.
Blev visst lite mer än tre saker;)

3. Om ni får en dotter nästa gång, va skulle hon då heta?
När vi väntade Milo så hade vi Nova och Alicia som flicknamn, men nu känns inte dom helt hundra än, har ett annat namn nu men det delar ja inte riktigt med mej av;)

4. Om du inte var frisör, vad skulle då du jobba med?
Hade man frågat mej för två år sen så hade ja svarat inte en anning för mej finns inget annat än frisör.
Och ja känner väl så dels fortfarande men efter att ha fött barn, så blir man ju lite små galen i allt som har med förlossningar att göra.
Så jag skulle nog svara att ja skulle vilja jobba som barnmorska på förlossningen.

5. Hej! Jag är lite nyfiken på vad din kille tycker om maten och så. Jag skulle vilja ha din motivation både när det gäller mat och träning, men just nu är väl maten det största problemet. D är inte så mycket för nyttig mat :p Så därför undrar jag hur Johan ser på det? Äter han samma som dej eller lagar ni olika?
För det första tack:)
När det gäller maten så äter Johan samma mat som mej, så han är väldigt stöttande så sätt, sen är det klart att han kan äta mackor till frukost ibland och även om vi handlar mat och jag tar sallad så kan han ta pizza, men det gör mej faktiskt inget, för ja blir faktiskt inte ett dugg sugen:)
Men förstår att det kan bli ett problem hemma om D inte gillar "nyttig" mat men säg tex om ni äter kött och sallad nån dag då är det ju bara att han kokar potatis och gör lite brunsås eller så, det ska ju inte behöva bli jobbigt liksom:)
Annars så köper du hem en års förbrukning panpizza till honom haha;)

6. Hej! Vet inte hur jag hittade din blogg men men.. Har själv en del graviditetskilon att gå ner och blir lite inspererad av dig även fast jag inte alls har din motivation framförallt när de gäller kosten. Är bara lite nyfiken på hur många klädstorlekar du har gått ner?
Tack för dina fina ord:)
Jag vet faktiskt inte, har inte handlat några nya kläder, då ja inte vill göra det innan jag gått ner det ja vill:)
Så just nu lever jag i mina Jeansleggings/leggings;)
Men ja lovar att återkomma den dagen ja ska handla lite nytt till garderoben:)

7. Äter du all frukt?
Jag äter den frukt ja tycker om men i lagom mängd, blir mest att ja kanske tar en banan som mellis ibland eller en clementin för att jag är sugen på nåt.

8. Kesellan, är den god?
NEJ!! inte om du äter bara den, då är den som att äta sur fil, den är riktigt sträv i smaken:(
Därför ja blandar den med hallon och blåbär, då blir det mums:)

9. Vad brukar du göra för sallad, är det nåt man inte får äta?
Oftast tar jag av det jag har hemma, som tex isbergssallad, gurka,tomat,rödlök och majs och ibalnd lyxar ja till det med lite ruccola eller babyspenat, paprika kan man ju ha i. nä grönsaker kan man äta mycket av är oftast bra kolhydrater och rätt fetter:)

10. Du skulle inte vilja dela med dej av papprerna du har uppsatt i ditt skafferi?
Om man kikar in under kategorin "Mitt nya liv" så kan man där inne hitta vad det står inne i mitt skafferi;)

11. Hur mycket tränar du och vad?
Det ser ju lite olika ut från vecka till vecka, den här veckan tex har ja kunnat träna lite mer då ja varit ledig lite mer, men annars så ser en typisk träningsvecka ut såhär:
Mån: En timmes pw
Tis: En timmes pw
Ons: En timmes pw
Tors: En timmes pw, 30 min löpning och 60 min step
Fre: En timmes pw
Lör: En timmes pw och har ja ledig lördag så blir det 30 min löpning också
Sön: En timmes pw, 30 min löpning, 30 min cx work (core) och 30 min step

Denna vecka sprang jag även 40 min i onsdags

Tack till er som stätt frågor:)
Hoppas ni är nöjda med era svar och fick ni ännu fler frågetecken så är det bara att fråga på:)






Inga kommentarer: