tisdag 1 november 2011

Det är inte ok

Igår när Johan skulle hämta Milo på dagis så upptäckte han att Milo både kissat och bajsat igenom blöjan?!
Förskolelärarna sa med skamsen min, att oj då, det måste hänt precis nyss för det har vi inte märkt!
Det var ju bara det att blöjan va jätte jätte tung och det blir den inte på bara några minuter utan på några timmar!
Så Johan ställde sej såklart direkt och bytte såklart.
Jag tycker detta känns fruktansvärt:(
Det ska inte behöva hända.

Ja vet att en olycka kan hända, men detta va ju ingen olycka då blöjan va så tung av kiss att inget stanna kvar i blöjan (bajs) då är det att man glömt att byta blöja på flera timmar anser ja!

Jag och Johan har pratat flera gånger om att vi har haft sån tur att Milo ALDRIG bajsat igenom blöjan, men nu har det hänt på dagis och igår va inte första gången, två gånger innan har vi fått hem kläder!

Jag är inte arg, men fruktansvärt ledsen, känns jobbigt att veta att min lilla älskling gått där med bajs i hela rumpan och på kläderna och ingen märkt nåt:(
Det gör mej lessen.
Ja vill ju känna mej trygg när ja lämnar honom på dagis, ja får trösta mej med att det inte var ordinare personal igår när Johan hämta Milo!
Inte för att det är nån ursäkt, men ja tycker jätte bra om dom tre som är och hoppas att detta inte upprepas!!!!

Har samma sak eller nåt liknande hänt era barn på dagis?



- Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer:

ida sa...

Nej det är absolut inte ok att nått sånt där händer..

På vårt dagis har dom vissa rutiner.. Byter allas blöjor vissa tider och sen byter dom blöjor på de barn som det behöver bytas på imellan de fasta tiderna..

FRåga om dom har några sånna rutiner, föreslå att dom inför dom annars.. Så borde sånt inte hända..

<3

Hella sa...

Vad tråkigt, så ska det ju inte vara man måste ju känna sej trygg med att lämna dom på dagis, ni får prata med dom om det händer igen. Det är ju inte kul! Klart det kan hända någon gång. Men de borde ju ha lite rutinbyte på de små? Det har dom hos oss. Kram

Linda sa...

Jag vet om en tjej som en dag märkte blöjan som barnet hade på sig när den lämnades och när hon hämtades 5 timmar senare så hade barnet samma blöja :/

Elin sa...

Visst är det jobbigt, hände när jag hämta Wilmer med dock inte kiss men bajs över allt upp på ryggen och ner på bena! Det ska inte hända tycker inte jag heller! Och fick samma svar som dig OJ! Vore kul att ses snart vännen! Kramar till dig!

M. sa...

fy vad jobbigt. Jag vet inte hur jag hade reagerat ellet vad jag gjort. En gång till så hade jag nog tagit upp det, att det är vikarier är ju absolut ingen ursäkt. En sorgsen dag blir den vikarien också anställd... Som sagt, olycka kan hända och det kan köra ihop sig men inte hur många gånger som helst på kort tid.

Sandra sa...

Bajsig var nog aldrig blöjan men en hel del kiss och så röd så hon hade ont för att det inte var rengjort ordentligt...hände inte ofta men det räckte med de gångerna som det hände. Det gör så ont i mammahjärtat när man får se sånt.
Hoppas ni hade skoj i helgen och att jag snart kan vara med på roligheter och få vara Sandra igen...Och du...fasiken vad duktig du är gumman, jag hade aldrig lyckats hålla mig till det program du kör. Finns Lissan kvar när vi ses nästa gång =)Kram på dig

Madde sa...

Flera gånger dom slarvar på de där stället med allt möjligt.. De är synd.. Men tycker de är rörigt med både personal i vikarier och de är förstora barngrupper på den ytan och personalen.. O de där med blöjbyte vet jag de är si o så med.. Hänt flera gånger de inte bytt på Leia o jag har dessutom bett om potträning men de sker ju knappast då hon har samma blöja som när jag lämna.. ( har olika blöjor hemma o på dagis för o se..) hoppas de var en en gångs företelse för er.. Tycker annars ni har den bästa personalen..

Melissas Prinsar sa...

detta är absolut INTE okej!
vet en vän till mig som oxå har sina två barn på förskola hon gjorde ett märke på blöjorna på morgonen för att kolla om personalen hade bytt när hon hämta sina barn på EM sen hör å häpna..dom hade samma blöja kvar!!
de är ju helt sjukt!!

Ella sa...

Stackars Milo :( kan tänka mig att det känns riktigt jobbigt. Hoppas att det aldrig händer mer!