fredag 30 december 2011

Ångest

Natten har varit ganska sömnlös, jag har legat och grubblat och funderat, tänkt på saker och fått ångest!

Ångest över att ja inte hinner allt ha vill, ångest över att det ser ut som ett bombnedslag hemma, ångest över tvätten som ska vikas, ångest över all julmat jag har ätit, ångest över att ja inte hunnit träna som jag vill, ångest över att ja inte förberett det ja ska inför nyår, ångest över att ja inte vågar ställa mej på vågen, ångest över att ja hela veckan känt mej tjock och ful, ångest över att det först blev tjafs om nyår, ångest över att ja heller inte orkat bry mej, ångest över att jag är dålig på att höra av mej, ångest över att ja är som jag är, ångest över att ja ibland säger lite för ofta vad ja tycker och tänker, ångest över att lämna min son på dagis idag, då ja aldrig sett fröknarna förut och Milo som brukar vinka glatt, bara grät och grät, ångest över att ja lämnade honom där gråtandes, hatar han mej nu?:( ångest över att ja just nu inte sitter i soffan och myser med min son... Ångest över att det snart är måndag och invägning, ångest att det är nyår, ännu en helg med frestelser, ångest över att jag inte vet om ja ska unna mej god mat på nyår eller ej....

Bitterfittan har talat....

Min dag förstördes verkligen när ja gick från dagis gråtandes idag, det har aldrig hänt förut:(
Johan har ringt till dagis och nu sprang han omkring och lekte.
Men ändå det var jag som lämnade honom där hos fröknar jag aldrig sett förut och Milo blev så lessen:(
Hoppas han inte hatar mej nu....



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

M. sa...

Jag kan bara instämma på de flesta grejerna. En sak är säker - Milo älskar dig lika mycket ikväll igen, som han gjorde innan dagis. Många varma kramar.

Sandra sa...

Så får du inte tänka!!! Tänk på hur grym du varit de senaste månaderna! Klart du ska unna dig nåt på nyår! Och so what om det inte är minus på måndag? Ny vecka och nytt år! Det är ju bara att ånga på så är du ju vid målvikten om ett par veckor! Med din vilja så är du där snart!! Och angående ordningen hemma, kom hem till oss o se våran kalabalik. Två vuxna varav en ledig student och det är kaos! Inte så bra! ;)
Och jag är hundra på att Milo-sötnosen kommer sprina o möta dig med öppna armar när du hämtar honom! Gott nytt år!!! Kram

Ida sa...

Älskade vännen...
Släpp all ångest.. Det är inte värt att slösa energi på ångest. Ta vara på tiden HÄR och NU!!
Det är ok att inte alltid hinna allt, att inte alltid vika tvätten eller damma undan tussarna hemma.
Livet är inte alltid en dans på rosor och då behöver man få stanna upp och bara få vara utan att känna ångest för det.
För låter du ångesten komma krypande så växer den sig snabbt starkare.. Så sparka den där ångesten i baken och säg till dig själv " jaha ja de är såhär just nu och det är ok att det är såhär, det blir nog ändring snart"

Förstår att de var hårt att lämna gråtande son.. Men han hatar dig inte.. Du är hans mamma. Du är en av dom viktigaste i hela världen och han kommer inte minnas morgonen när du ser honom nästa gång..

<3