tisdag 10 januari 2012

Jag blir mörkrädd

Ibland undrar jag om man inte skulle behöva gå igenom nåt slags test för att ens få bli förälder!
Varje dag nästan tycker ja att man läser i tidningen hur hemskt en del barn blir behandlade:(

Ta tex den där killen som pappan va så arg på för att han inte presterat tillräckligt bra i en hockeymatch att han fick gå från Uppsala till Sthlm.
Som tur kom en annan förälder och körde hem honom!
Men man undrar ju va den här stackars pojken får utstå hemma.
Jag har aldrig förstått mej på dessa föräldrar som pressar sina barn till max när det gäller tex idrott eller ja vad som helst.
Ibland är det nog mer förälderns intresse än barnens.

Och som ja läste nyss, en pappa som stängt ute sin dotter på balkongen i 12 timmar i höstas, hon fick visst ta emot en hel del stryk också.

Det finns så mycket hemskheter överallt där barn blir drabbade.
Och jag kan bara inte förstå hur man kan skada sitt egna barn, sitt eget kött och blod???

Den dagen ens barn föds är den mäktigaste i ens liv och för varje dag växer ju kärleken till detta barn, så jag kan bara inte förstå:(
En del borde inte få skaffa barn.

Barn är en gåva och nåt man ska vara rädd om och framförallt älska och vårda:)

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Emma sa...

Jag tänker samma sak. Vissa som verkligen inte kan få barn som kämpar och kämpar och vissa som bara "utnyttjar" sina barn och de bara ska prestera. Låt barn vara barn och låt dom gå sin egen väg.
Finns idioter överallt, men det finns många underbara föräldrar med!
Nej stackars barn, många har det inte lätt. Visst kan man vara sur och irriterad men skulle aldrig kunna skada mina barn, aldrig göra dom illa. De är ju de finaste vi har <3

Fia sa...

Mörkrädd är bara förnamnet!

Ida sa...

Många av de som behandlar sina barn illa mår dåligt psykiskt och är sjuka själva. Det är såklart ingen ursäkt, men det borde finnas mer hjälp att få för de barn som drabbas! Att de blir sedda och snabbt får hjälp. Hoppas SOC tar sitt ansvar och utreder hur den stackars pojken som blev lämnad i kylan har det hemma egentligen!