torsdag 16 februari 2012

En veckas träning

Ibland önskar man att dygnen hade fler timmar och veckorna fler dagar, men så är ju inte fallet och då får man göra det bästa av vad man har:)
Jag rör ju på mej varje dag, men då jag jobbar så långa dagar så hinner ja inte till gymet lika mycket som ja önskat. Längtar efter barmark så ja kan ut och springa lite mer!


Så här ser min träning ut just nu:

Mån: 60min pw

Tis: 60min pw

Ons: 60min pw alt 30-45 min på träningscykeln

Tors: 60min pw, löpning 30-45 min

Fre: 30-45min på träningscykeln, ibland vila

Lör: 60min pw, är jag ledig blir det även 30-45 min löpning (jobbar varannan lördag)

Sön: 60min pw, 30 min step, 45min styrke träning + intervaller på bandet

Så ser det alltså ut just nu, men till våren hoppas ja kunna utöka löpning något. Nu är ja ju hemma rätt sent på kvällarna och kan inte ta min pw förns runt åtta på kvällen, men när det blir vår funderar ja på att gå 45 min och köra löpning 30 min, iallafall på mån och tisdagar så det blir löpning 4-5 ggr/v istället för 2-3 ggr!


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig du är, är imponerad av hur du hinner allt:) jobbar själv som frisör och har en liten på 2. Älskar oxå att träna och gå pw. Tycker det är svårt att hinna med allt då man jobbar sena tider som frisör, Är lite nyfiken på hur mycket du jobbar, hur arbetstiderna ser ut?

Lisandra sa...

Tack så jätte mycket:)
Jag jobbar också som frisör, så ja vet vad du menar med att tiden inte alltid finns där, och det gör den inte, det gäller att ta sej tiden och hitta bra lösningar.
Mina promenader tar ja tex på kvällarna när min son somnat, för att inte förlora tid med honom. Tors, varannan lördag och söndagar är ja ledig och det är då ja passar på att träna på gymet och verkligen köra hårt, för ja hinner ändå med att umgås med familjen:)

Just nu jobbar ja 75%
kram

Anonym sa...

Tack snälla fina du för kommentaren på min blogg!

Anonym sa...

Tack för svaret ang dina arbetstider, bra att passa på kvällen då de små ändå sover, ska nog börja med det:) dock är man ju helt slut efter en dag på jobbet, du förstår vad jag menar:) gäller bara att hitta motivationen då att ge sig ut.,.. Spec denna årstid....längtar efter vår nu!