lördag 28 april 2012

Vart är vi på väg...?

Imorse när jag var på väg till jobbet och hade hoppat av tåget i Linköping, så gick jag syn på en mamma som var med sin två barn i lekparken!
Min första tanke var morgonpigga barn;)
Ju närmare jag kom så såg jag att mamman hade båda sina hörlurar i öronen (hon pratade inte i telefon) och lyssnade på musik samtidigt som hon stod och gungade sina barn!

Men allvarligt, man går ut till lekparken för sina barns skull, ska man inte engagera sej till 100% på dom då också?

Vart är världen på väg, pga av Facebook, bloggar och internetvärlden så är vi osociala som det är, ska vi nu inte umgås med våra barn heller??

Jag vet inte, men ja tyckte det såg fruktansvärt illa ut iallafall!

Jag är själv en iPhone nörd;) men försöker tänka mej för, dom flesta blogginlägg skriver jag när Milo leker på sitt rum eller sover, eller när jag sitter på pendeln som jag gör nu;)
Och jag lyssnar då inte på musik med lurar när Milo är med, det är ju att ignorera totalt!!

Ibland kan ja sakna den gamla goa tiden då man faktiskt ringde varann;)
Men samtidigt skulle ja strypa den som tar min iPhone ifrån mej ha ha;)


Yrt inlägg men ja, så tyckte jag om det ha ha;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

M. sa...

Och jag instämmer. Varje dag kan jag (skrämmande nog genom köksfönstret) se (framförallt och oftast - tyvärr) mammor som går med barnvagn och förlorar och lyssnar på musik. De pratar inte.... Jag avskyr det. Blir riktigt illa berörd av det...

Klara sa...

Ja, det ser verkligen illa ut! Men jag reagerar starkare över en annan grej som man ser rätt så ofta: När mammor eller pappor skjuter vagnen med ena handen och med den andra går de och håller i en cigarett. Fy fan! Jag blir arg bara jag tänker på det! Det ser så fruktansvärt illa ut! Alla ni som blev träffade nu: Ni är idioter hela högen!!!

Lisandra sa...

Håller med Klara, det är illa:(