torsdag 18 november 2010

Vänskap

Satt precis och började tänka på vänner som passerat genom livet och vänner man har nu!
Och kom fram till att jag har många vänner och missförstå mej inte jag gillar dom allihop:)
MEN jag har ingen "bästa" vän och de kanske man inte har på samma sätt som när man va yngre, men ja saknar att inte ha nån som ja kan prata med precis ALLT om, ja saknar att ha nån att ringa till när jag känner mej nere eller är lessen, saknar att inte ha nån speciell att dela min glädje med.
Självklart så har ja ju Johan o han är ju min allra bästa vän, och vi kan prata om allt men han är även min sambo och fästman, och ja vill ha en vän som bara är min vän!

Sitter här o blir lite sorgsen, för ja inser hur många vänner som passerat genom åren och en stor anledning är nog jag själv, jag har flyttat så himla mycket hit och dit o tyvärr så blir det att man inte håller kontakten längre.

Idag är en sån dag ja skulle vilja sätta mej ner med en "bästa" vän gråta lite o bara berätta allt hur ja mår o känner angående en del saker, men det kan ja inte får ja har ingen sån vän, utan istället får jag hålla detta inom mej...

Finns det fler som känner som mej?
Att man har många härliga vänner men ingen sån vän som kallas bästa vän?
Eller är det bara jag?

7 kommentarer:

Jossan sa...

Hoppas de som gör att du e ledsen försvinner fort som bara den. Jag skickar en kram o Max ett sånt där leende som barn har som gör att man bara inte kan fortsätta vara ledsen. :)

Ida sa...

De finns nog många som känner så.. Men att ha någon som "bästa" vän är speciellt..
Det kan kanske inte alla vänner i världen väga upp.

Men du hittar nog en sån vän igen ska du se..

pindur sa...

jag känner igen mig fullständigt. och om jag inte bodde vid världens ände just nu hade jag knallat hem till dig och snackat massa strunt om allt och ingenting. saknar dig!

Ella sa...

Ja gud vad jag känner igen mig!! Blir nästan med lite lessen bara av att läsa det du skriver.
Är det så att vara vuxen? Har man ingen "bästis" då?
Jag saknar jättemycket tiden då man hade en kompis man kunde ringa till o prata i flera timmar, sova över hos varann och ja göra allt ihop.
Även fast man umgås massor med underbara människor så saknar man ju det där jättemycket. För trots att man har folk att prata med så är en bästa vän något alldeles speciellt.
O visst, man har barn och en sambo nu. Så sova över och göra allt ihop kanske inte längre skulle bli av, men ändå. Är inget man kan få på beställning direkt.
Stor kram!

M. sa...

Här har du en med samma tankar och känslor som dig. Tro det eller ej men det finns faktiskt saker som inte VILL dela med en sambo. Saker, händelser och känslor som bara en vän kan förstå. /M.

yennifer sa...

ring om du vill prata av dig lite med kusin för hon lyssnar så gärna :) <3

Anonym sa...

Jag finns ALLTID! Många kramar från Karin