tisdag 30 augusti 2011

En dag i mitt liv

Efter förfrågan så tänkte ja att ja skulle skriva hur en typiskt dag i mitt liv ser ut när det gäller mat och träning!

Frukost: äggröra gjort på 2 st ägg och 2 st baconskivor.
Alt: smoohtie gjort på turkisk yoghurt 3,5%. hallon/mango, 1 st banan och ett kokt ägg till för att få protein!

Mellanmål: 2 matskedar kesella 1% med tex bär och naturella nötter!
Alt: 2 skedar keso och 2 st skivor kalkon

Lunch: kyckling/lax/kött med tex rostade grönsaker ( morötter, aburgine, zuccini, sötpotatis, lök)
Och kanske lite gurka, paprika och tomater till.

Mellanmål: samma som förmiddans mellanmål.

Middag: samma som lunchen eller tex tacos fast utan chips och bröd, eller tex köttfärssås men utan nån grädde!

Vill man göra sås till maten så ska den göras på turkisk yoghurt, tex med vitlök och gurka, tzatziki!
Eller med vitlök och avokado, guacamole!

Träning:

Jag går 60 minuters pw varje dag och springer 2-3 ggr i veckan MINST 20 minuter!

Sen får ja såklart träna mer;)

Nu har ni lite hum om hur en dag ser ut här:)

Min mat/träningsdagbok följer med mej överallt och där skriver ja ner allt jag äter och tränar och även mina mått och vikt!
Ett bra tips är att ha en sån bok, det ger en lite extra motivation:)



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Emilie sa...

Vad duktig du är med träningen! När kom du igång ordentligt efter förlossningen?
Ja babysim ska bli så kul.. hoppas Rasmus gillar det lika mkt som oss ;) Men han älskar ju att bada hemma så det borde han nog göra.. Går ni på babysim?