onsdag 28 september 2011

Det var en gång....

Det var en gång en cyklist som cyklade på en cykelväg, lite längre fram står en hundägare med sin hund.
Cyklisten kommer cyklandes och ser inte att hunden är lös, hunden springer rätt framför cyklisten så denne får göra världens jättesväng.
Hundägaren säger till hunden, lilla gumman så där får du inte göra:)
Cyklisten lite mindre glad informerar hundägaren om att det faktiskt finns koppel!
Hundägaren blir mycket arg och skriker JAJA efter cyklisten.,,,

The end!

Cyklisten är alltså jag och detta hände nu när ja skulle till jobbet!
Jag VET att det inte längre finns nån lag på att ha koppel på sina hundar, som jag för det första tycker är helt sjukt!
Alla har inte pli på sina hundar, som kärringen idag tex, en hund ska inte springa rätt framför sådär, då ska man banne mej ha koppel!!!

Jag kan förstå att det kan vara jätte skönt för hundarna att springa lösa men ta då med dom ut i en skog där ni inte möter nån.
Jag är så trött på hundägare som inte har nån respekt eller visar hänsyn till andra!!

Oh va den där kärringen gjorde mej ilsken!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Anonym sa...

det hade ju kunnat sluta illa, tur att det gick bra!

Emma sa...

Hundar ska vara kopplade, nu vet jag inte mellan vilka datum, men kopplingstvång finns det lag på, och då även i "tätbebyggt område" Jag skulle inte vilja att någon hade sin hund lös när mina barn var i närheten, även om hunden är snäll och lydig. Jag har hund själv och skulle aldrig släppa den lös i stan bland folk.
Hade en tjej som hade sin pitbull lös på hotellet och sprang omkring bland alla gäster i restaurangen. Tänkte fråga om hon inte hade alla hemma... Tänker inte folk längre!? Håller fullständigt med dig Lisandra. Kram

Sandra sa...

Åh jag hade blivit galen...Ska hunden vara lös ska man fan ha pli på den...likadant när folk låter hunden gå fram till en främmande människa utan att fråga och säga att hunden är snäll....det skiter väl den som är hundrädd i om hunden är snäll eller inte!!

Åsa sa...

Jag har varit på båda sidor av den historien. Förra veckan var vi nära att köra på 2 hundar på vägen hem från stan! Vid olika tillfällen. Då var man inte så lite arg, eftersom det kunde gått riktigt illa om vi hade tvärnitat. Men har själv haft en hund som älskade att jaga bilar och ofta smet, så vet ju hur det känns också....

Hella sa...

Puckon, klart man ska ha hundarna kopplade ändå gången jag tycker de ska vara lösa är på sin egen tomt eller i skogen, fast knappt det man vet aldrig vem man möter i skogen, jag skulle inte heller vilja att det kom en lös hund mot mej, även att jag har en egen hund, men jag känner inte den hunden som jag möter,Och inne i stan ska man absolut ha hunden kopplad. inte okej med lösa hundar förutom på sin egen tomt.Tyvärr är inte alla så smarta och så säger de att den är sååå snäll skulle aldrig göra nåt och visst det kanske den är men det vet ju inte vi som möter hunden. Endel har ingen respekt för andra! tydligen inte denna person iallafall!