måndag 16 januari 2012

Kanske är dags att berätta...

Hur det gick på seansen i lördags. Jag har inte orkat skriva om det, är ju ett långt inlägg liksom, JA ni får kalla mej lat;)

Iallafall vi var 6 st, jag, syrran och 4 st kollegor till mej.
Vi fick sitta på varsin stol som i en halvmåne, hon pratade med oss en och en.
Och det va faktiskt väldigt intressant och se hur mycket rätt hon hade om hur vi var som personer, vi skrattade gott hela högen:)

När hon började prata med mej då berätta hon att där kom en man, som gillade att jobba mycket, han bytte om till arbetar/hantverkar kläder när han jobba, jobbet va lite av hans fristad, hon berätta att han led av inre stress men det var inget som syntes på honom. Han var lite av en ensamvarg fast ändå social. Han älskade sitt lilla hus han bodde i, det va liksom hans!
Hon berättade även att han dog snabbt och att han inte hann att ta farväl.
Här var ja och även syrran helt övertygade om att hon pratade om/med våran morbror.
Men sen sa hon att det kunde vara på våran pappas sida, fast det var hon inte säker på.
Jag frågade om ålder och då sa hon att han va runt 60 år.
Så där sprack ju allt:(
Det var inte min morbror, personlighetsmessigt så låter det precis som han och detta med att gilla jobbet och att han bodde i ett litet hus som han trivdes bra i!
Jag har frågat både mamma och pappa och ingen av dom vet vem det kan vara, så det får förbli en gåta?!
Om hon nu förmodan inte tagit fel på åldern, men det är kanske jag mer som ÖNSKAR att det vore så!

Sen var det dags för min syrras tur och först då titta hon på oss och fråga om vi va släkt, vi svara ja, men berättade inte att vi var systrar.
Även där var det en man och hon berätta en massa och jag och syrran förstod inte alls vem det kunde vara, men det förstod pappa direkt, antagligen var det våran farfars bror:)
Sen kom även våran plastfarmor, ni vet hon som gick bort i april förra året och det förstod syrran och jag direkt att det va hon och det var lycka:)

Om man ska sammanfatta det hela så var det ju himla spännande och väldigt mycket som stämde även för dom andra:)
Sen ska väl jag erkänna att ja hade hoppats på att få kontakt med bla min morbror och verkligen få bevis på att det var han, men nästa gång kanske.
Hade även hoppats på att några av mina kompisar skulle visa sej, men det blir ju bara en var när man kommer i grupp.

Så nästa gång ska ja boka en tid själv:)
För ja kommer absolut göra om detta!



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Evelina sa...

Hejsan! Vad intressant det låter, blir ju såklart lite nyfiken på vilken av bröderna Tell hon pratade om? Sen vill jag också säga att du är så himla duktig Lisandra, bra jobbat! :) kram kram