fredag 20 januari 2012

Vett och etikett

Det sista ja vill när ja går in i en butik är att bli påhoppad av personalen, där dom tycker man ska köpa det ena efter det andra och testa ditten och datten.
Det räcker med ett jag finns här så hojta bara till om du/ni behöver hjälp.

Tyvärr så förstår inte alla det, STOR suck;)
Jag gick till Inter sport idag för att testa lite träningskläder, då mina bokstavligen ramlar av mej:)
Direkt kommer en (ursäkta mej) jobbig kärring fram och säger att detta borde du ha och testa det här. Ja klargjorde rätt fort att ja ville titta i lugn och ro.
När ja sen står i omklädningsrummet så frågor hon hur det går, tack bara bra säger ja och hon kastar upp dörren!!!!!!
INTE OK, ja kunde lika gärna stått där nästan spritt språngandes naken och hon har absolut ingen rätt att göra så.
Ja sa tack ja klarar mej själv och stängde igen dörrn!!!

Väl vid kassan så sa hon: jaha så det blev bara byxorna, ska du verkligen inte ha ett linne!
NEJ suck igen!
Och inte nog med det, tre par trosor ville hon lura på mej också;)

Detta är det värsta ja vet och detta kallar ja verkligen inte service, tvärtom man skrämmer ju kunderna genom att göra så här!

Har ni varit med om nåt liknande nån gång?
Och hur tycker du en bra säljare ska vara?


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Melissas Prinsar sa...

ring te affären och klaga!
okej att man ska ha service anda å vilja sälja men man behöver ju inte överdriva!!

Åsa-Mitt i en vårdnadstvist sa...

Hatar sånt där! Håller nån på så mot mig så går jag direkt därifrån i protest.