torsdag 9 februari 2012

Frukost tips

Tänkte ge er lite tips och olika alternativ på alla fem målen om dagen som jag äter.
Tänkte börja med frukosten!

Alternativ

1. Äggröra gjort på 2 st ägg och 2 skivor bacon
2. Bondomelett gjort på 2 ägg och blanda sedan i 2 bacon och kanske paprika, lök eller vad msn nu gillar
3. Smoohtie gjort på turkisk yoghurt 3,5% ca 2dl blanda i mixer med 1/2 dl hallon, 1/2dl mango eller vilka bär man vill såklart och en banan. Till det ett kokt eller stekt ägg

Dom två första alternativen tröttnade jag på ganska fort, har svårt för varm/tillagad mat på morgonen så därför äter jag nästan alltid alt 3.
Rekomenderar att dricka ett stort glas citronvatten innan varje måltid!

Kaffe och te går självklart jätte bra, då utan socker och mjölk!

För mej personligen så är frukosten det bästa och godaste målet på hela dagen, min smoohtie är numera min drog hi hi:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: