tisdag 24 april 2012

Träning

Fick förfrågan om jag inte kunde skriva lite mer om min träning. Hur jag tränar, vad jag tränar och hur ofta jag tränar!
Detta är ju självklart lite olika från vecka till vecka, men så här ser en typisk träningsvecka ut för mej!

Måndag: pw 60 min
Tisdag: pw 60 min
Onsdag: löpning 30 min
Torsdag: pw 60 min, löpning 30 min alt styrketräning på gymet
Fredag: löpning 30 min ibland vilodag
Lördag: jobbar jag så blir det bara antingen pw eller löpning, är jag ledig så kör jag båda
Söndag: intensiv träningsdag, 60 min pw, 30 min löpning, styrketräning alt step

Fick frågan om hur jag har det med vilodagar och det är jätte olika, ibland dyker det ju upp nåt som gör att ja kanske inte kan träna nån dag och då blir det min vilodag. Men har jag inte det så unnar jag mej ibland vila på fredagen!
Men eftersom jag älskar att träna så gör det mej inget att ja mej ut på en 5 km lång löprunda även en fredagkväll, det är 30 min av mitt liv liksom!

Det är viktigt för mej att inget stoppar mej. Vädret är det sista som hindrar mej från att ge mej ut att gå/springa, vet att många använder det som ursäkta!
Men det måste vara den sämsta ursäkt ja någonsin hört!!
Av ursäkter får man ingen kondition;)

Om jag nån gång har med mej nån till gymet så ska ja se till att få lite kort på när jag tränar, så ni kan se vad jag använder mej av för redskap och hur ja gör mm!

Jag har hittat min favorit träning och det är löpningen, trodde inte det kunde va så kul att springa, men ju bättre kondis jag får desto lättare går det och då blir det bara ännu roligare:)

Så att hitta nåt dom passar en och som man tycker är kul är jätteviktigt, för vem vill träna om det inte är kul?:)
Och får man bara in det i sin livsstil och på rutin, ja då går det av bara farten och det blir SÅ HIMLA KUL!!!!:)



Känslan jag känner när jag tar den här bilden är den bästa, känslan av att ha presterat, känslan av att va utmattad o helt tömd, men samtidigt så fylld med energi:)


Träning har blivit en stor del av mitt liv och så ska det förbi:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisandra! Vet du om det finns någon löpklubb i Mjölby? Jag löper också en del och skulle tycka det vore kul att komma med en grupp som kan hjälpa till att pusha, motivera och utbilda. Sen är det roligt att löpa ihop med andra, även om man inte direkt pratar med varann under varvet...

Lisandra sa...

Hej! Inte en aning faktiskt, så där kan ja tyvärr inte hjälpa dej! Vi får googla och kolla:)

Anonym sa...

Vad trevligt att du gjorde ett inlägg om hur din träning ser ut! Dessutom va det ett väldigt peppande inlägg, att det inte finns några ursäkter. Nu ser jag fram i mot inlägget ang. maten:)
Keep up the good work!