tisdag 21 februari 2012

Du är en sån som aldrig kommer bli nöjd...

Så sa en kollega till mej idag.
Jo då svarade jag...


Men sen under kvälls promenaden så började fundera lite mer på det där!
Frågan är om hon faktiskt inte har rätt...
I augusti innan ja började med detta så frågade Petra mej vad mitt mål var och jag svarade att det va att gå ner 10-15 kg.
Ja tänkte som så att 10 kg mindre är ju bättre än nu och då kommer ja bli nöjd.
Ha ha drev ja med mej själv eller?

Varför skulle jag nöja mej med att gå ner 10 kg när ja faktiskt kan gå ner ca 30?!
Och jag har ju faktiskt behövt gå ner alla dessa 26 kg, 10 kg hade aldrig räckt.
Nu skulle ja ju kunna va nöjd, jag är inte missnöjd men jag har en siffra i huvudet där ja vill ligga och det är bara några kilon kvar.

Nu till den stora frågan kommer ja va nöjd när jag nått den siffran??
Det kan ja inte svara på, men antagligen inte, för då har jag antagligen nåt annat ja är missnöjd med;)

En sak jag är jävligt missnöjd med är att nån jävel har tagit sej friheten att sno mina tuttar!!!!???
Jag tittar ner och det är bara eko, dom är gone whit the wind så att säga!
Det är ju förjäkligt, varför ska dom försvinna?
Gud va elak och gav mej ett par små jäklar men tydligen va ja inte ens värd dom;)

Nu behöver ingen bli orolig att ja kommer låta detta gå för långt och fortsätta gå ner kilo efter kilo.
För viktmässigt är ja nog rätt så nöjd, typ snart, bara lite till;)
Men sen handlar det ju om att träna sej till kroppen man vill åt, det blir att öka styrketräningen så ja får lite muskler och tightar till kröppen lite:)

Sen ska ja nog va nöjd, eller försöka iallafall:)
Man ska ju faktiskt va nöjd med sej själv:)

Känner ni igen er?
Är ni nöjda eller missnöjda över nåt?

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Fia sa...

Känner igen det där med att brösten försvann.Efter tjejerna och den viktnedgången som gick väldigt fort fanns bara två tomma tepåsar kvar =( Jag mådde så fruktansvärt dåligt första sommaren, skämdes att visa mig i bikini.Jag fyllde inte ens en A kupa och kände mig inte kvinnlig för 5öre, jag var typ helt platt =( Så efter mycket övervägande bestämde jag mig för att göra en förstoring.Det har aldrig handlat om att få stora bomber utan att få bröst och fylla en bh!Det gör jag nu och jag har inte ångrat mig en sekund.Jag mår så mycket bättre och trivs med mig själv, tänka sig vad ett par bröst kan göra.

äppelblomman sa...

Åhh guuud va jag känner igen mej... Precis så är jag med.. Kommer man någonsin bli nöjd? Nej aldrig tror jag:-((
Ibland kan man låta som om man vore sjuk och som man hamnat i ett anorektiskt liv. Men nej nej de har man ju så klart inte!
Men jag känner sååå igen mej i det du skriver!
Kram K

Emma sa...

Åh, jag vet hur det är, allra mest med brösten. Det blev inget kvar så det var då jag bestämde mig för att rätta till det. För mig har jag mycket att jobba på, inte med viktnedgång, men att bli av med lite och "tajta" till kroppen. Tror aldrig man blir nöjd, iallafall inte jag. Har inte blivit nån träning alls då vi i stort sett varit sjuka sen i oktober. Men efter nästa op blir det andra bullar och jag är sjukt sugen på att börja träna igen. Mår ju så mycket bättre :) Kram och du vet bäst själv när du nått din målvikt.