onsdag 22 februari 2012

Effektiv morgon

Jag har redan hunnit duscha, städa det stora badrummet, vikt en bamse hög med tvätt, rensat i Milos garderob, hängt in all tvätt, plockat undan på leksaker som ligger i varenda vrå och jag har satt igång en ny maskin tvätt.
Det kallar ja snabba puckar:)
Och Milo har inte ens vaknat än, den lilla sjusovaren, klockan är ju faktiskt nio!

Ledig förmiddag, kommer som i vanlig ordning bestå mest av mys:)
Min farmor och farfar kommer förbi på en fika sen, fika är väl dumt att kalla det, det ekar tomt med fika bröd här hemma, så en kopp kaffe bjuds det på;)
Kanske hittar några kaksmulor nånstans;)

På tal om kakor, nästa vecka fyller Milo och vi ska fira honom nästa söndag och jag har då tänkt att ha hela huset full med kakor, bullar och såklart tårta:)
Men ni får gärna komma med tips på goda kakor:)
Jag har tänkt att göra, chockladbollar, siraps/kola kakor och sen cake pops men ja vill göra mer en massa massa mer, vill att mitt hem ska se ut som en enda stor kakfabrik:)
Så ös på med er kaktips nu är ni gulliga:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Hanna sa...

Snickersrutor är ruskigt gott!

Anonym sa...

Jag brukar göra chokladbiskvier. Jättegott och väldigt uppskattat. Inte alls så svårt som man kanske kan tro. Rekommenderas varmt! Sen finns det en havre- och russinkaka som är fatastiskt god, googla på Starbucks oatmeal and raisin cookie så hittar du receptet.
Nu blev jag också sugen på att baka :)

Ann... sa...

whoopies, choklad- och kokosrutor, Brysselkex eller jitterbuggare kanske.

Ida sa...

Mockarutor/kärleksmums :)

Lina sa...

Ett tips besök bliminjast.se där får du många tips :)

caroline sa...

tårta måste man ha med massa grädde, vaniljkräm och bär.. mumma säger Ella om det i varje fall. Hoppas ni får en mysig dag. kram